måndag 21 mars 2011

Prylar

Hej! Förlåt för att jag missade gårdagens fråga men tänkte kompensera upp de hela med att slå ihop Dag 02- Mitt hem och Dag 03- Favoritsaker i ett bildregn. Stora delar av mitt hem går även under mina favoritsaker.
De första man möts av är de här enorma kaoset. En miljon böcker i alla storlekar, färger och genrer. Tricket med ärgordningen snappade jag upp i en gammal "Hus&Hem" tidning!
Jag har en dröm om att i framtiden ha ett ELLE-bibliotek och det är början till de ni ser här. Ljusen är ingen mindre än ett SIA-doftljus vanilj, ett av mina största cravings, fick inte mindre än tre stycken när jag fyllde år!
Här har ni favoritsak nummer ett. En tavla av mig och min pojkvän på en strand i Spanien. Bredvid ser ni ittalas klassiska ljuskoppar. Ittala är en stor favorit!
Jag är en riktig smyckes-tjej och har mycket mer än vad jag någonsin kommer kunna använda. Oftast ligger de inte upplagda så här fint utan jag brukar dra runt på ett stort trassel av smycken i min handväska. Bara i fall jag skall kunna piffa till mig om andan faller på!
HÄR har ni föresten mina absoluta favoriter! Behöver de en närmare pressentation...Den till vänster är Ti Sento och jag fick den på min artonårsdag. Den till höger Edblads och den fick jag på alla hjärtans dag i år. Båda utav min Joachim<3

För övrigt är jag nog inte så prylgalen, ja slänger och rensar gärna!Lite för gärna om ni frågar min mamma...Jag håller lite med de Mia Skäringer sa i solsidan "Jag tycker inte man ska äga mer än vad man klarar av att ta med sig upp i ett träd". Fast de kanske bara är ett dåligt försvarstal för att man inte har obgränsat med pengar. Hade man haft de kankse man hade sagt som Mickan sa "De får bli ett väldigt stort träd i så fall"...

2 kommentarer:

  1. Det hade gått alldeles utmärkt att ta med sig boken "Mina vänner", som dina barndomskamrater så vansinnigt rart fyllt i, med spretiga bokstäver och stavnigar som man får ha större fantasi än hela Gästrikland för att tyda, upp i ett träd!!!! Det hade t.o.m funkat upp i ett Slånbärssnår!

    Grrrr...M

    SvaraRadera
  2. Jag kan stava till stavningar!!!

    M

    SvaraRadera