tisdag 29 mars 2011

Dag 11 – Det här upprör mig

Folk som tror att det är ett val att "bli" homo,bi eller transsexuell.Ibland hör jag unga människor säga ”Tänkt va homosexuella går miste om barn och familjelivet” eller som när min klass här om dagen var på studiebesök hos Jehovas vittne sa mannen som höll i föreläsningen att så många är homosexuella idag för att det är ”populärt”, exakt så uttryckte hans sig…
Folk med ogrundade fördomar. Exempelvis att ingen muslimsk kvinna egentligen VILL bära slöja, alla är förtryckta och tvingade av sina män(?)(För läsare utan ironi vill jag bara förtydliga att jag själv var ironisk)
Extremister och folk som ser allt svart eller vitt.
Barn som far illa och då menar jag inte bara barn som rent krasst blir slagna eller så utan ”vanliga” barn. Här om dagen på mitt jobb var det en liten flicka som sa till mig ”Min mamma har flyttat ifrån sin Roger för de var för mycket bråk…” Buhuu! Jag gråter nästan bara av att tänka på det. Jag menar, jag träffade henne 5 minuter av hennes liv och hon han ändå säga de till mig…Är det någon som pussar på henne varje dag och snuffsar henne i nacken och säger att hon är en jätte fin tjej. Jag vet inte. .. Ni som har barn sluta skäll på dom, säg att dom är värda mer än allt i världen och peta deras öron!(Bara för att det är så äckligt att ha opetade öron)
Otrohet

1 kommentar:

  1. Det finns "frötryckta" såband på Nisses...t.ex rädisor...

    Hi hi, kunde inte låta bli!

    Kraaamiz Snuffsinackenmamman.

    SvaraRadera